+421 903 471 257 babik@babik.sk

Všeobecné obchodné podmienky

Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len VOP”) sa vzťahujú na zmluvy uzavreté medzi prevádzkovateľom on-line obchodu Mário Bábik umiestneného na webovom rozhraní www.babik.sk (ďalej len “webové rozhranie”) a kupujúcim.

Identifikácia zmluvných strán

Dodávateľ (prevádzkovateľ internetového obchodu www.babik.sk):

Mário Bábik

Vidovany 228,908 62 Dubovce,Slovenská republika

IČO: 34786805,

IČ DPH: SK1020123984

zapísaný v obchodnom registri Okresného súdu v Trnave, oddiel …

číslo účtu:

IBAN:

SWIFT:

 

kontaktné údaje:

mobil: +421 903 471257

 e-mail: babik@babik.sk

Objednávateľ:
Fyzická alebo právnická osoba, ktorá vstúpila do obchodného vzťahu so spoločnosťou Mário Bábik odoslaním objednávky cez internetový obchod www.babik.sk. Objednávateľom sa rozumie aj fyzická alebo právnická osoba, ktorá vyplnila písomnú objednávku v zákazkovej predajni.
(ďalej len „objednávateľ“)

 Orgán dozoru

Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Trnavský kraj, so sídlom

Objednávkou sa rozumie odoslaný elektronický a písomný formulár, obsahujúci informácie o Objednávateľovi, informácie o objednanom tovare z ponuky obchodu a celková cena objednávky, spracovaný systémom obchodu.

Všeobecné obchodné podmienky bližšie upravujú a upresňujú práva a povinnosti prevádzkovateľa – dodávateľa a objednávateľa vo svojom aktuálnom znení a tvoria neoddeliteľnú súčasť zmluvy.

Zákazkovou predajňou sa rozumie kamenná predajňa Dodávateľa nachádzajúca sa na adrese sídla Dodávateľa.

 

  1. Úvodné ustanovenie

1.1 Zhrnutie obsahu obchodných podmienok

Kúpnou zmluvou sa zaväzujeme dodať vám tovar uvedený v objednávke a vy sa zaväzujete tento tovar prevziať a zaplatiť nám kúpnu cenu. Pre uzavretie zmluvy je potrebné, aby ste podali objednávku a aby došlo k jej prijatiu z našej strany (podľa článku 2). Informácie o cenách sa nachádzajú v článku 3. Možné spôsoby platby a dodania nájdete v článku 4 a 5. Informácie o možnosti odstúpenia od zmluvy po prevzatí tovaru sú v článku 6. Reklamácie sa riadia naším reklamačným poriadkom.

1.2. Ide o spotrebiteľskú zmluvu?

O spotrebiteľskú zmluvu sa jedná v prípade, že ste spotrebiteľom, tj. ak ste fyzickou osobou a tovar kupujete mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti alebo mimo rámca samostatného výkonu svojho povolania. V opačnom prípade sa o spotrebiteľskú zmluvu nejedná a nevzťahuje sa na vás ochrana spotrebiteľa podľa právnych predpisov a týchto obchodných podmienok.

1.3. Čím sa riadia naše vzájomné práva a povinnosti?

V prvom rade zmluvou, ktorá je tvorená nasledujúcimi dokumentmi:

  • týmito obchodnými podmienkami, ktoré vymedzujú naše vzájomné práva a povinnosti;
  • Reklamačným poriadkom, podľa ktorého budeme postupovať pri reklamácii tovaru;
  • Zásadami ochrany osobných údajov, ktoré upravujú ochranu vašich osobných údajov;
  • podmienkami a pokynmi uvedenými na webovom rozhraní najmä pri uzatváraní zmluvy;
  • objednávkou a jej prijatím z našej strany,

a v otázkach neupravených zmluvou sa naše vzájomné práva a povinnosti riadia slovenským právnym poriadkom.

Ak sa vaše bydlisko alebo sídlo nachádza mimo Slovenskej republiky alebo ak náš právny pomer obsahuje iný medzinárodný prvok, súhlasíte s tým, že sa náš vzťah riadi slovenským právom. Ak ste spotrebiteľom a právny poriadok štátu vášho bydliska poskytuje vyššiu mieru ochrany spotrebiteľa ako slovenský právny poriadok, je vám potom poskytovaná táto vyššia miera ochrany.

1.4. Ako vyjadríte súhlas s obchodnými podmienkami?

Zaslaním objednávky a ďalej tiež potvrdením na webovom rozhraní potvrdzujete, že ste sa s týmito obchodnými podmienkami zoznámili a súhlasíte s nimi.

1.5. Čo by ste ešte ohľadom obchodných podmienok mali vedieť?

Slovenské puncové značky, ktoré udávajú rýdzosť, tj. pomerný hmotnostný obsah čistého drahého kovu v zliatine, nájdete na   www.puncovyurad.sk.

V prípade, že je niektoré z ustanovení týchto obchodných podmienok neplatné, neúčinné alebo nepoužiteľné (alebo sa takým stane), použije sa namiesto neho ustanovenia, ktoré sa mu svojím zmyslom najviac blíži. Tým nie je dotknutá platnosť ostatných ustanovení.

Znenie obchodných podmienok môžeme meniť či dopĺňať. Vaše práva a povinnosti sa riadia vždy tým znením obchodných podmienok, za ktorého účinnosti vznikli. Meniť či doplňovať obchodné podmienky možno len písomnou formou.

  1. Kúpna zmluva

2.1. Ako uzatvárame kúpnu zmluvu?

Pre uzavretie zmluvy je nutné, aby ste odoslali objednávku v súlade s týmito obchodnými podmienkami a aby došlo k prijatiu tejto objednávky z našej strany.

Podmienkou platnosti objednávky je pravdivé a úplné vyplnenie všetkých údajov a náležitostí požadovaných systémom pri realizácii tejto objednávky. Odoslaná objednávka zo strany Objednávateľa sa považuje za návrh zmluvy v zmysle § 43a Občianskeho zákonníka. Po prijatí objednávky do systému je Objednávateľovi zaslané potvrdenie o prijatí objednávky do systému, ktorý obsahuje úplné znenie VOP, rekapituláciu objednaného tovaru, celkovú cenu k úhrade i oprávnenie Dodávateľa požadovať zálohu za objednaný tovar. Takýto potvrdzujúci e-mail sa ešte nepovažuje za záväzné potvrdenie objednávky.

Zmluva medzi Objednávateľom a Dodávateľom sa považuje za platne uzavretú a záväznú až momentom prijatia návrhu, t.j. momentom záväzného potvrdenia objednávky Dodávateľom v zmysle § 43c Občianskeho zákonníka (ďalej len „potvrdenie objednávky“), ktoré je realizované až po predchádzajúcom odoslaní elektronickej objednávky a odoslaní potvrdenia o prijatí objednávky do systému. Takéto potvrdenie sa môže uskutočniť písomne, telefonicky – prostredníctvom odoslanej sms, prípadne e-mailom – t.j. akékoľvek písomné potvrdenie objednávky zo strany Dodávateľa. Kontakt nutný k potvrdeniu objednávky vykonáva spravidla Dodávateľ po overení dostupnosti a termínu dodania požadovaného tovaru. Dodávateľom potvrdená objednávka (alebo jej časť) je považovaná za záväznú pre obe strany, ak nedôjde k porušeniu podmienok dohodnutých v čase potvrdenia. Za podstatné podmienky sa považujú hlavne obsah objednávky (presná špecifikácia tovaru a jeho počet), cena za tovar a prepravu, spôsob a termín doručenia. Potvrdenie objednávky obsahuje okrem náležitostí objednávky aj kalkuláciu ceny za prepravu tovaru, v prípade, že miesto dodania tovaru nie je odberné miesto Dodávateľa, prípadne povinnosť Objednávateľa zaplatiť zálohu.

Pre uzatvorenie zmluvy, resp. iných dojednaní a pre ich rozsah je rozhodujúca písomne potvrdená objednávka Dodávateľom. Objednávka zaväzuje Dodávateľa až po písomnom potvrdení objednávky, t.j. jej akceptácie zo strany Dodávateľa.

V prípade vyplnenia zlej objednávky vzťahujúcej sa k množstvu a druhu objednaného tovaru Objednávateľom, Objednávateľ po zistení obratom upovedomí Dodávateľa o chybách v objednávke. O chybách v objednávke pre rýchle odstránenie urobí telefonicky, emailom, písomne, faxom alebo oznámením na zákazkovej predajni. V prípade telefonického upozornenia o chybnej objednávke Objednávateľ upovedomí Dodávateľa aj formou emailu alebo inou písomnou formou.

Zmluva medzi Objednávateľom a Dodávateľom sa považuje za platne uzavretú a záväznú vyplnením písomnej objednávky v zákazkovej predajni Dodávateľa.

Objednávateľ, ktorý je alergický na chemický prvok nikel (Niccolum), je povinný o tejto skutočnosti vopred, najneskôr pri objednávaní obrúčok, informovať Dodávateľa, ktorý mu následne môže ponúknuť ako alternatívu prímesi bieleho zlata chemické prvky: paladium alebo platina. V prípade ak Objednávateľ Dodávateľa o tejto skutočnosti vopred neinformuje, resp. aj napriek tomu si objedná obrúčky z bieleho zlata, v ktorom bude ako prímes použitý chemický prvok nikel, nie je oprávnený tovar vrátiť a požadovať zaň zaplatenú kúpnu cenu.

2.2. Ako podať objednávku?

Objednávku môžete podať vždy prostredníctvom webového rozhrania (vyplnením formulára) alebo iným spôsobom, ktorý podľa informácií na webovom rozhraní umožňujeme. Objednávka musí obsahovať všetky informácie predpísané vo formulári.

Pred odoslaním objednávky prostredníctvom objednávkového formulára vám bude oznámená rekapitulácia objednávky vrátane konečnej ceny (obsahujúca všetky dane, clá a poplatky). V rámci rekapitulácie máte poslednú možnosť meniť zadané údaje.

Záväznú objednávku podáte stlačením tlačidla „ODOSLAŤ OBJEDNÁVKU“. Údaje uvedené v záväznej objednávke považujeme za správne a úplné. O ich zmene nás, prosím, bezodkladne informujte telefonicky či e-mailom.

2.3. Môžete už odoslanú objednávku zrušiť alebo zmeniť?

Objednávku, ktorú sme doteraz neprijali, môžete zrušiť či zmeniť telefonicky alebo e-mailom. Všetky nami prijaté objednávky sú záväzné. Neskoršie zrušenie či zmeny objednávky sú možné len po dohode s nami. Ak je takto zrušená objednávka tovaru, ohľadom ktorého nejde odstúpiť od zmluvy (podrobnejšie v článku 6), máme nárok na náhradu nákladov, ktoré sme už v súvislosti so zmluvou vynaložili.

2.4. Ako zistíte, že sme prijali objednávku, a kedy je uzatvorená zmluva?

O prijatí vašej objednávky vás budeme informovať. Informácia o prijatí objednávky je zasielaná automaticky a nejedná sa o prijatie objednávky z našej strany.

Kúpna zmluva je uzavretá okamihom, keď je vám doručené prijatie objednávky z našej strany na e-mailovú adresu, ktorú ste uviedli v objednávke. Ak by k prijatiu objednávky nedošlo, je zmluva uzavretá okamihom, keď prevezmete objednaný tovar.

2.5. Máte možnosť získať zmluvu v textovej podobe?

Dokumenty tvoriace zmluvu vám zašleme e-mailom alebo na vašu žiadosť poštou v tlačenej podobe. Pri zasielaní poštou vás môžeme požiadať o úhradu nákladov s tým spojených.

Dokumenty tvoriace zmluvu archivujeme v elektronickej podobe. Zmluva nie je prístupná tretím osobám.

  1. Cena

3.1. Môže sa cena na webovom rozhraní meniť?

Pokiaľ cena uvedená pri tovare na webovom rozhraní alebo v priebehu objednávania už nie je aktuálna, bezodkladne vás na túto skutočnosť upozorníme. Na prijaté objednávky však nemá vplyv zmena ceny, ku ktorej došlo v medziobdobí medzi odoslaním objednávky a jej prijatím z našej strany.

V prípade, že na našej strane došlo k zjavnej technické chybe pri uvedení ceny tovaru na webovom rozhraní alebo v priebehu objednávania, nie sme povinní dodať vám tovar za túto zjavne chybnú cenu.

  1. Platobné podmienky

4.1. Aké spôsoby platby prijímame?

Kúpnu cenu môžete uhradiť predovšetkým nasledujúcimi spôsobmi:

  • v hotovosti pri zaslaní tovaru na dobierku alebo pri osobnom odbere;
  • bezhotovostne kartou pred dodaním tovaru alebo pri osobnom odbere;
  • bezhotovostne na náš bankový účet pred dodaním tovaru (pokyny vám budú oznámené v potvrdení objednávky);
  • bezhotovostne pred dodaním tovaru prostredníctvom platobnej brány PayPal.

Prípadné ďalšie spôsoby platby a poplatky spojené s niektorými spôsobmi platby sú uvedené na webovom rozhraní.

4.2. Kedy nastane splatnosť kúpnej ceny?

V prípade platby v hotovosti je cena splatná pri prevzatí tovaru. Pri bezhotovostnej platbe pred dodaním tovaru je cena splatná do piatich dní od prijatia objednávky, cena je uhradená okamihom pripísania príslušnej čiastky na náš bankový účet. Ak nedostaneme cenu v dobe splatnosti, vyhradzujeme si právo odstúpiť od zmluvy.

4.3. Môžeme požadovať zálohu alebo uhradenie vopred?

Vezmite na vedomie, že v súlade s § 2119 ods. 1 občianskeho zákonníka sme oprávnení požiadať vás o uhradenie celej ceny tovaru (príp. zálohy) pred jeho odoslaním alebo odovzdaním. ). Objednávateľ sa zaväzuje cenu za tovar zaplatiť riadne a včas. 

Strieborné obrúčky a personalizované šperky sa platia vopred prevodom na bankový účet Dodávateľa, prípadne osobne v hotovosti v zákazkovej predajni Dodávateľa.

Objednávateľ je povinný Dodávateľovi uhradiť zálohu vopred, ktorá predstavuje 50 % z celkovej ceny objednávky. Zálohu je potrebné Objednávateľom zaplatiť na číslo účtu Dodávateľa Mário Bábik, Vidovany 228,908 62 Dubovce, IČO: 34786805, IČDPH: SK 1020123984 vedený vo VUB, IBAN: SK45 0200 0000 0012 8983 6558 (ďalej len „bankový účet Dodávateľa“). Za zaplatenie zálohy sa považuje okamih pripísania peňažných prostriedkov na bankový účet Dodávateľa. V prípade, že Objednávateľ nezaplatí vyššie uvedenú zálohu do 5 dní odo dňa potvrdenia objednávky, má Dodávateľ právo od zmluvy odstúpiť a Dodávateľovi tak vzniká nárok na zaplatenie výrobných a prevádzkových nákladov ako aj ostatných účelne vynaložených nákladov, ktoré vznikli Dodávateľovi do doby odstúpenia od zmluvy Dodávateľom.

Konečná suma objednávky, ktorú je Objednávateľ povinný zaplatiť pri prevzatí tovaru bude znížená o už poskytnutú zálohu, ktorá bola vopred zložená na bankovú účet Dodávateľa.

 V prípade ak pri preberaní obrúčok a zásnubných prsteňov Objednávateľ zistí, že vyrobené obrúčky a zásnubné prstene, ktoré si objednával u Dodávateľa osobne v zákazkovej predajni na adrese Vidovany 228, 908 62 Dubovce, mu veľkosťou nesedia, má nárok na ich jednorazové bezplatné zväčšenie alebo zmenšenie maximálne o jedno veľkostné číslo. Uvedené sa však nevzťahuje na objednávku obrúčok / prsteňov / šperkov vykonanú cez internet. V prípade, ak bude Objednávateľ požadovať zväčšenie alebo zmenšenie obrúčok, okrem prípadu uvedeného vyššie, ide o práce za ktoré je Objednávateľ povinný zaplatiť cenu, ktorú si s Dodávateľom individuálne dohodne. Táto cena sa bude odvíjať od druhu šperku, náročnosti a rozsahu prác a od množstva použitého materiálu.

4.4. Ako vystavujeme účtenky v súvislosti s elektronickou evidenciou tržieb a daňový doklad?

Súhlasom s týmito obchodnými podmienkami nám udeľujete súhlas s vystavením účtenky podľa zákona č. 112/2016 Zb., o evidencii tržieb, v znení neskorších predpisov a daňového dokladu elektronickou formou (podľa zákona č. 112/2016 Zb., o evidencii tržieb sme povinní vystaviť vám účtenku; zároveň sme povinní zaevidovať prijatú tržbu u správcu dane online; v prípade technického výpadku potom najneskôr do 48 hodín).

  1. Dodacie podmienky

5.1. Ako posielame tovar?

Spôsoby dodania tovaru vrátane výšky nákladov na dodanie tovaru sú uvedené na webovom rozhraní. Konkrétny spôsob dodania tovaru môžete zvoliť v objednávke.

V objednávke bude vždy uvedená konečná cena, ktorá už náklady na zvolený spôsob dopravy zahŕňa.

5.2. Kedy vám tovar dodáme?

Dodacie podmienky Dodávky predmetu plnenia (objednaného tovaru) budú podľa prevádzkových možností Dodávateľa realizované od záväzného potvrdenia objednávky, resp. zaplatenia zálohy v čo najkratšom termíne, zvyčajne do 2-5 týždňov, prípadne po telefonickom dohovore aj v kratšom čase. Tovar, ktorý je skladom, spravidla expedujeme do 2 pracovných dní od prijatia objednávky (pri zaslaní tovaru na dobierku alebo pri osobnom odbere), prípadne od pripísania platby na náš účet (pri bezhotovostnej platbe).  Vo výnimočných prípadoch môže byť po dohovore s Objednávateľom dodacia lehota dlhšia. Doba dodania tovaru vždy závisí na jeho dostupnosti a od zvoleného spôsobu dopravy a platby. Dobu dodania tovaru externými dopravcami však nemôžeme ovplyvniť. V prípade problémov týkajúcich sa doby dodania nás kontaktujte a my budeme situáciu s dopravcom riešiť.

Miesto plnenia/odberu je stanovené na základe objednávky Objednávateľa. Za splnenie dodávky sa považuje dodanie predmetu plnenia na uvedené miesto. Ak bezdôvodne odmietnete prevziať tovar, nepovažuje sa táto skutočnosť za nesplnenie povinnosti dodať tovar z našej strany, ani za odstúpenie od zmluvy z vašej strany. Dopravu na adresu určenia zabezpečuje Dodávateľ. Zásielka s tovarom vždy obsahuje daňový doklad, prípadne certifikát. V prípade neosobného odberu tovaru je Dodávateľ oprávnený požadovať od Objednávateľa zaplatenie poplatku za dopravu, ktorý predstavuje sumu 5 € na území Slovenskej a sumu 10€ do Českej republiky, a v ostatných krajinách podľa aktuálneho sadzobníka. V prípade osobného odberu objednaného tovaru, je odberná doba 14 dní od odoslania sms či e-mailu o vychystaní tovaru. V prípade, že sa Objednávateľ nebude môcť dostaviť v tejto lehote, je povinný túto skutočnosť písomne oznámiť Dodávateľovi. V prípade predĺženia úschovnej doby je Dodávateľ oprávnený účtovať Objednávateľovi poplatok za uskladnenie, ktorý predstavuje sumu 5,- € za každý deň uskladnenia..

Vlastnícke právo k tovaru nadobúdate okamihom zaplatenia celej kúpnej ceny.

5.3. Ako postupovať pri prevzatí tovaru?

Pri prevzatí tovaru skontrolujte neporušenosť obalu tovaru. Ak zistíte nedostatky, bezodkladne informujte dopravcu aj nás. Ak odmietnete zásielku s poškodeným obalom prevziať, nepovažuje sa to za bezdôvodné odmietnutie tovaru.

Okamihom prevzatia tovaru (alebo okamihom, kedy ste mali povinnosť tovar prevziať, ale v rozpore so zmluvou ste tak neurobili), na vás prechádza zodpovednosť za náhodnú skazu, poškodenie či stratu tovaru.

5.4. Čo sa stane v prípade, že tovar neprevezmete?

Ak je tovar nutné doručovať opakovane z dôvodov na vašej strane alebo iným ako dohodnutým spôsobom, ste povinní uhradiť náklady spojené s takýmto doručovaním.

V prípade, že tovar bezdôvodne neprevezmete, máme nárok na náhradu nákladov spojených s dodaním tovaru a jeho uskladnením, ako aj ďalších nákladov, ktoré nám z dôvodu neprevzatia tovaru vzniknú.

V prípade platby v hotovosti pri zaslaní tovaru na dobierku alebo pri osobnom odbere máme ďalej právo od zmluvy odstúpiť. Ak ste však už kúpnu cenu uhradili (v prípade platby pred dodaním tovaru), máme ďalej právo pristúpiť k svojpomocnému predaju tovaru podľa § 2126 občianskeho zákonníka.

  1. Odstúpenie od kúpnej zmluvy

6.1. Ako môžete od zmluvy odstúpiť?

V zmysle ustanovenia § 7 zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len ako “Zákon o ochrane spotrebiteľa”) má kupujúci právo odstúpiť od zmluvy do 14 kalendárnych dní odo dňa doručenia tovaru, ak je dodávka rozdelená do niekoľkých častí, rozumie sa deň prevzatia poslednej dodávky.. V prípade vrátenia tovaru do 14 kalendárnych dní, hradí poštovné súvisiace s vrátením tovaru, kupujúci, teda objednávateľ.

 Oznámenie o odstúpení od kúpnej zmluvy odporúčame zaslať na našu doručovaciu adresu spolu s tovarom alebo na e-mail a bezodkladne potom nám zaslať tovar na našu doručovaciu adresu.

Upozorňujeme vás, že medzinárodný certifikát zasielaný s niektorými šperkmi je súčasťou tovaru a v prípade odstúpenia od zmluvy ste povinní tento certifikát vrátiť spoločne so šperkom.

6.2. Aké má odstúpenie od zmluvy dôsledky?

Odstúpením od zmluvy sa zmluva od začiatku ruší a hľadí sa na ňu, ako keby nebola uzavretá.

Ak bol vám spoločne s tovarom poskytnutý s vaším súhlasom darček, stráca darovacia zmluva odstúpením od zmluvy ktoroukoľvek zo strán účinnosti. Darček nám zašlite späť spoločne s vráteným tovarom.

6.3. Akým spôsobom nám vrátite tovar?

Tovar ste povinní nám vrátiť do 14 dní od odstúpenia od zmluvy na našu doručovaciu adresu. Tovar neposielajte na dobierku, nie sme povinní ho takto prevziať.

K vrátenému tovaru odporúčame priložiť:

  • kópiu dodacieho listu a faktúry (ak boli vystavené) alebo iný doklad, ktorým sa preukazuje kúpa tovaru;
  • písomné vyjadrenie o odstúpení od zmluvy;
  • číslo účtu, na ktorý vám máme vrátiť peniaze;
  • kontaktnú adresu, telefón a e-mail

Nepredloženie niektorého z vyššie uvedených dokladov nebráni kladnému vybaveniu vášho odstúpenia od zmluvy podľa zákonných podmienok.

6.4. Kedy dostanete späť svoje peniaze?

Všetky prijaté peňažné prostriedky vám vrátime do 14 dní od odstúpenia od zmluvy. Berte však na vedomie, že nie sme povinní vrátiť vám peniaze skôr, než nám vrátite tovar alebo preukážete, že ste nám tovar odoslali.

Popri kúpnej cene máte aj nárok na vrátenie nákladov na dodanie tovaru k vám. Ak ste však zvolili iný ako najlacnejší spôsob dodania tovaru, ktorý ponúkame, vrátime vám náklady na dodanie tovaru vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru.

Peniaze vám vrátime na účet, z ktorého ste objednávku platili alebo ktorý uvediete vo vyjadrení o odstúpení od zmluvy.

Náklady spojené s odoslaním vráteného tovaru na našu adresu hradíte vy, a to aj v prípade, že tovar nemôže byť vrátený pre svoju povahu poštou.

6.5. Čo keď bol vrátený tovar poškodený?

Pri zasielaní zabaľte tovar do vhodného obalu tak, aby nedošlo k jeho poškodeniu či zničeniu.

Ak zistíme, že vami vrátený tovar je poškodený, opotrebovaný, znečistený alebo čiastočne spotrebovaný, zodpovedáte nám za toto zníženie hodnoty tovaru.

6.6. Kedy sa od zmluvy nedá odstúpiť?

Ak tovar ponúkaný Dodávateľom je zhotovený, resp. upravený podľa osobitných požiadaviek Objednávateľa, resp. ide o tovar vyrobený na mieru alebo o tovar určený osobitne pre jedného Objednávateľa, Objednávateľ nemôže od zmluvy odstúpiť, a to v zmysle § 7 ods. 6 písm. c) zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ktorý uvádza: „Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je… c) predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa.“ Dodávateľ si vyhradzuje právo odstúpiť od Zmluvy – objednávky alebo jej časti

Ak šperk upravil iný zlatník, je zničený, opotrebovaný alebo inak znehodnotený.

6.7. Kedy môžeme odstúpiť od kúpnej zmluvy my?

Vyhradzujeme si právo odstúpiť od zmluvy v nasledujúcich prípadoch:

  • neobdržali sme od vás kúpnu cenu v dobe splatnosti alebo ste tovar neprevzali;
  • tovar z objektívnych príčin nie je možné za pôvodných podmienok dodať;
  • plnenie sa stane objektívne nemožným alebo protiprávnym.

V prípade, že nastala niektorá z vyššie uvedených skutočností, budeme vás o našom odstúpení od zmluvy bezodkladne informovať.

Ak ste už úplne alebo čiastočne uhradili kúpnu cenu, vrátime vám prijatú čiastku do piatich dní od odstúpenia od zmluvy, a to bezhotovostne na účet, ktorý nám na tento účel oznámite alebo z ktorého ste vykonali úhradu (ak ste platili kartou, vrátime vám peniaze rovnakým spôsobom; upozorňujeme, že v tomto prípade sa pripísanie finančných prostriedkov môže zdržať o 2-3 dni na strane banky príjemcu).

  1. Práva z chybného plnenia

Vaše práva z chybného plnenia sa riadia príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi (najmä ustanoveniami § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a, ak ste spotrebiteľom, § 2158 až 2174 Občianskeho zákonníka). Pri uplatňovaní práv z chybného plnenia budeme postupovať v súlade s naším Reklamačným poriadkom.

  1. Ďalšie informácie pre spotrebiteľa

8.1. Aké povolenia máme na výkon našej činnosti?

K predaju tovaru sme oprávnení na základe živnostenského oprávnenia. Naša činnosť nepodlieha inému povoleniu.

8.2. Ako vybavujeme sťažnosti?

Prípadné sťažnosti vybavujeme prostredníctvom nášho kontaktného e-mailu. Ďalej sa môžete obrátiť na príslušný živnostenský úrad alebo na Slovenskú obchodnú inšpekciu.

Kontrolu dodržiavania zákona č. 539/1992 Zb., o puncovníctve a skúšaní drahých kovov, v znení neskorších predpisov, vykoná Puncový úrad (www.puncovnyurad.sk).

8.3. Aké sú vaše práva pri vzniku spotrebiteľského sporu?

Ak ste spotrebiteľ a ak vznikne medzi nami spor zo zmluvy, ktorý sa nám nepodarí vyriešiť priamo, máte právo obrátiť sa s týmto sporom na Českú obchodnú inšpekciu (adresa: Česká obchodná inšpekcia, Ústredný inšpektorát – oddelenie ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2; webové rozhranie: www.coi.czwww.adr.coi.cz; elektronický kontakt: adr@coi.cz; telefón: +420 296 366 360) alebo na Združenie českých spotrebiteľov, z. ú. (adresa: Tř. Karla IV. 430, 500 02 Hradec Králové, webové rozhranie: www.konzument.cz, elektronický kontakt: spotrebitel@regio.cz, telefón: +420 495 215 266) na účely mimosúdneho riešenia spotrebiteľského sporu. Toto právo môžete uplatniť najneskôr do 1 roka odo dňa, keď ste u nás prvýkrát uplatnili právo, ktoré je predmetom tohto spotrebiteľského sporu.

Pre podanie sťažnosti týkajúcej sa tovaru, ktorý ste u nás zakúpili, a pre vyhľadanie subjektu alternatívneho riešenia sporov môžete tiež využiť on-line platformu, ktorá je zriadená Európskou komisiou na adrese: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

  1. Registrácia na webovom rozhraní

9.1. Ako sa môžete registrovať na webovom rozhraní?

Registráciou prostredníctvom registračného formulára na webovom rozhraní je založený užívateľský účet. Prístupové údaje do užívateľského účtu uchovávajte v tajnosti. Nenesieme zodpovednosť za prípadné zneužitie užívateľského účtu treťou osobou.

Informácie uvádzané pri registrácii musia byť pravdivé a úplné. Účet, pri ktorého založení boli použité nepravdivé alebo neúplné údaje, môžeme bez náhrady zrušiť. V prípade zmien vo vašich údajoch odporúčame vykonať ich bezodkladnú úpravu v užívateľskom účte.

9.2. K čomu slúži užívateľský účet?

Prostredníctvom používateľského účtu môžete predovšetkým objednávať tovar, sledovať objednávky a spravovať používateľský účet. Prípadné ďalšie funkcie užívateľského účtu sú vždy uvedené na webovom rozhraní.

9.3. Kedy môžeme váš užívateľský účet zrušiť?

Vezmite na vedomie, že máme právo váš užívateľský účet bez náhrady zrušiť, ak prostredníctvom vášho účtu dochádza k porušovaniu dobrých mravov, platných právnych predpisov alebo týchto obchodných podmienok.

  1. Ochrana autorských práv, zodpovednosť a užívanie webového rozhrania

10.1. Je obsah webových stránok chránený autorským právom?

Obsah webových stránok umiestnených na webovom rozhraní (texty vrátane obchodných podmienok, fotografie, obrázky, logá, programové vybavenie a ďalšie) je chránený naším autorským právom alebo právami ďalších osôb. Obsah nesmiete meniť, kopírovať, rozmnožovať, šíriť ani používať pre ľubovoľný účel bez nášho súhlasu či súhlasu držiteľa autorských práv. Predovšetkým je zakázané bezplatné či odplatné sprístupnenie fotografií a textov umiestnených na webovom rozhraní.

Názvy a označenie výrobkov, tovaru, služieb, firiem a spoločností môžu byť registrovanými ochrannými známkami príslušných vlastníkov.

10.2. Zodpovednosť a užívanie webového rozhrania

Nenesieme zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahov tretích osôb do webového rozhrania alebo v dôsledku jeho použitia v rozpore s jeho určením. Pri využívaní webového rozhrania nesmiete používať postupy, ktoré by mohli narušiť funkciu systému alebo neprimerane zaťažovať systém.

Ak sa pri užívaní webového rozhrania dopustíte akéhokoľvek nezákonného či neetického konania, sme oprávnení obmedziť, pozastaviť alebo ukončiť váš prístup na webové rozhranie, a to bez akejkoľvek náhrady. V tomto prípade ste ďalej povinní uhradiť nám škodu, ktorá vaším konaním podľa tohto odseku preukázateľne vznikla, a to v plnej výške.

Upozorňujeme vás na to, že kliknutím na niektoré odkazy na webovom rozhraní môže dôjsť k opusteniu webového rozhrania a na presmerovanie na webové stránky tretích subjektov.

Tieto obchodné podmienky sú platné a účinné od 22. 2. 2021.